fredag 16 januari 2009

Det där med självkänsla då..

Idag funderar jag på att bara lägga mej här hemma och läsa någon av alla mina självhjälpsböcker som jag samlat på mej under åren. Tidigare har jag ju bara köpt sådana för att jag älskar att höja mitt självförtroende ännumera. Nu däremot tror jag verkligen att jag skulle ha nytta av mitt självhjälpsbibliotek. Den där självkänslan har ju sprungit iväg och gömt mej nånstans och jag vet inte vart jag ska börja leta. Eller som jag skrev i tidigare inlägg, jag tror mej kunna veta när den försvann i alla fall.

När det gäller Sötfrö så känns det i alla fall bättre idag, nästan vackert, eller åtminstone fint. Svartsjukan spökar än (beror ju förmodligen på den där självkänslan) men han hör i alla fall av sig lite mer nu och det känns lättare då. Skulle ju gärna vilja se Honom här idag.

Jag skyller ju min svartsjuka mycket på avståndet, att det är mitt första distansförhållande o så men så slog det mej igår: Är det bara en bortförklaring? Skulle jag vara lika eländigt svartsjuk om vi bodde grannar? Är det bara så att jag kanske inte vill se mitt egna problem? Jag vet fasen inte hur det är.

Dagiskola och boken om jakten på bekräftelse ikväll då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar