torsdag 15 januari 2009

För många tankar, för lite action

Japp, gjorde det idag också. Powerwalkade! Känner mej så nöjd med mej själv då. Något jag inte känner mej lika nöjd med är Han. Nåt är verkligen fel, jag har fått det bevisat. Varför fortsätter jag hoppas? Varför fortsätter jag tro? Det kommer inte vara länge till och jag borde stänga boken redan nu. Sluta längta, sluta hoppas, sluta sakna - det kommer ändå inte ske.

Jag förstår inte varför jag är så godtrogen. Han är uppenbarligen inte intresserad eller så är han jävligt dålig på att visa det. Vad gjorde jag för fel? Var det nåt jag sa? Var det nåt jag gjorde? Vad det nåt jag saknade? Var det nåt jag hade för mycket av? Varför? Varför? Varför?

Det blir nog en tung dag idag. Men telefonen är tyst o jag tänker fanimej inte använda den! Kanske ska lämna den hemma när jag kilar till jobbet. Jag är arg, ledsen, besviken, konfunderad. Vad är det för fel på mej?

Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar