tisdag 30 juni 2009

Att tänka det förbjudna

Det är ju nu man ska vara som lyckligast. Det är nu man ska njuta av livet. Man ska njuta av värmen, av solen och av ledighet.

Jag kan inte njuta. Allt är fortfarande som ett svart hål. Alla varför som snurrar runt.

Jag har försökt ge mej själv svar på varför.
Jag har försökt finna svar.
Jag har försökt glömma det som hänt.
Jag har försökt stöta bort mina tankar.

Jag kommer på mej själv med att ge honom ursäkter på varför han gör som han gör, handlar som handlar och beter sig som han beter sig.

Jag ursäktar honom, jag finner anledningar, jag hittar förklaringar. Och ibland tror jag till och med att jag kan förstå honom. Kan jag förstå honom så kan jag också förlåta honom.. Det skulle vara det värsta som kan hända nu.

*aj*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar