onsdag 17 juni 2009

Hemma från det lugna Paradiset

Så nu har man kommit hem. Inte tagit mej för något alls idag.

Väskorna står fortfarande i hallen tillsammans med Taxfree-påsarna.
Måste fortfarande gå till affären för att få någon föda.
Bör hoppa in i badet, ta bort nagellacket och fila fötterna.

Men orka. Jag har haft semester liksom! En lugn, stillsam, fridfull vecka på Kreta. Mycket bad, mycket sol, mycket värme. Lite vin, lite sprit och inte en enda riktig fylla. Utvilad men trött. Har haft en bra vecka! Inte en droppe regn, inte en dag utan temperaturer under 30, inte en dag utan bad, inte en dag utan vin.

Stillsamma semestrar får mej att tänka. De får mej att fundera. Ibland lite för mycket, ibland lite för orealistiskt.

Rockern har snurrat mycket i huvudet på mej, Sötfrö P likaså. Men jag har inte haft något emot att ha dem i mina tankar.

Jag har dock insett att jag blivit bitter. Är det bara en fas? Eller kommer jag alltid tro att det inte finns riktig kärlek? Kommer jag alltid tro att det är en falsk illusion?

Andra saker har också fått mej att fundera, men det tar vi en annan gång för annars blir det jäkligt långa inlägg.

Skönt att vara hemma!

3 kommentarer: