tisdag 23 juni 2009

Jag vill inte bli vardaglig

Jag har fått skrivtorka. Det händer massa, mycke, hela tiden men jag hittar inget bra sätt att formulera mej på. Det känns som jag bara börjat skriva saker jag gör om dagarna, inte längre om de underliggande känslorna, inte längre om orsaker och verkan, inte längre om funderingar. Jag skulle kunna skriva nu med vad jag gjort idag, men hur kul är det? Varken kul att läsa eller skriva att jag jobbat och tvättat.

Däremot kan jag ge er information om att jag mår galet bra. Känner mej sjukt glad, är pigg trots att jag inte sover om nätterna, äter toblerone till middag utan att må dåligt av det. Jag mår bra!

Fick höra från en fin flicka igår att hon fått sett massa bilder på mej och Ryssen och att vi var så fina tillsammans. På Ryssens tid kände jag inte fina flickan så hon fick aldrig se oss tillsammans men hon sa att det lyste om kärleken i bilderna. Det syndes hur förälskade vi var. Jag har själv aldrig sett bilderna, vet inte om jag skulle vilja göra det eller ej. Men det känns skönt att höra att det syndes hur jäkla fantastiskt kära vi var i varandra. Var tvungen att läsa mina gamla dokument på datorn om hur lycklig jag var med honom. Jo, även på den tiden skrev jag.

3 dagar efter att vi uttalat att vi var "exklusiva" med varandra, att det var Han och Jag, ingen annan, så skrev jag såhär:

Myspys o lusselängd! Ons 7 dec 2005 23:33
Sen kom då grabben i mina drömmar, hihi. Jag mår så bra av att få vara med honom. Allt bara klaffar så perfekt mellan oss o jag svävar högt upp i det blå, hoppas inget tar ner mej på jorden igen, jag vill leva så här föralltid. Hihi, han får mej att vara någon som jag aldrig trodde att jag skulle bli, alltså vara en lycklig person som skrattar, ler, myser o trivs med mej själv för att jag har honom. Han får mej att inse hur underbar jag är för hur skulle jag kunna få denna vackra, underbara o ödmjuka grabb om inte jag va underbar? Aaaah, han får mej att vilja hoppa högt o skrika av glädje :D Imorn ska jag ringa o väcka honom så han kommer upp i tid ;) Längtar tills dess.

Fan, jag kommer aldrig älska någon som jag älskade honom. Kommer aldrig vara så förälskad, så lycklig. Kommer aldrig ha det så underbart, så problemfritt. Men jag är glad att jag har fått uppleva det =)

Nångång kommer jag att hitta någon som nästan ger mej samma känsla, men ingen kommer överträffa honom. Min Ryss!

2 kommentarer:

  1. Toblerone till middag!!
    Underbart =)

    Måste ju erkänna att min förrätt bestod av tre Ballerinakakor.

    Och du.. Vissa ska inte överträffas, vissa ska få ha sin plats i hjärtat. Men det svåra är att inte hela tiden jämföra.
    På gott och ont är inte den nya kärleken som den gamla, för då hade den ju inte tagit slut.

    SvaraRadera
  2. Latja: Fullt medveten om att inte jämföra med ex. Ryssen kommer alltid ha sin plats, vi passade bra ihop då. Det skulle vi inte göra idag. Den tiden är förbi. Jag söker annat nu, vill ha annat. Men en tid att minnas och älska =)

    SvaraRadera