torsdag 17 september 2009

Några tankar efter ett par tysta veckor..

Jag vet inte vad jag ska skriva eller vart jag ska börja så jag börjar från precis nu och skriver svammel som kommer upp =).

Tror kanske jag gått och blivit lite betuttad i en mas. Detta skrämmer mej något otrligt för jag vet inte om jag kan se oss tillsammans om tio år. Kan det verkligen vara rätt om jag inte ser oss med varandra i framtiden?

Folk säger ta det dag för dag. Men varför? Det är jättehärligt att ha någon vid min sida, att somna bredvid någon, att vakna bredvid någon. Men under min bittra sommar har jag på något vis ställt in mej på att leva ett liv själv. Eller inte själv rakt igenom men med bara kortare romanser. Det kanske är därför jag inte kan se en framtid mellan mej och Masen. Just för min inställning...

Jag vet, jag är förvirrad. Ibland känner jag mej lite trängd i vår relation också. Jag vill göra så mycket. Vill uppleva så mycket och våra mål och visioner vandrar inte på samma stig.

Kanske vore det lättast att bara sticka. Lämna allt. För jag vill inte bli den svensson som bara nöjde mej....

3 kommentarer:

  1. Ens egna tankar kan verkligen göra en förvirrad.
    Ens egna tankar kan säkert också sätta käppar i hjulen för oss.
    Ens drömmar behöver kanske inte alltid gå hand i hand, det kanske räcker att de möts någon gång ibland på vägen?
    kanske kan det bli så att dina drömmar och visioner även blir hans eller tvärtom?

    För vad vet vi egentligen om framtiden?
    Vem vi i slutänden kommer att ha vid vår sida?
    Vad spelar framtiden egentligen för roll om vi mår bra och känner oss betuttade just nu?

    Jag vet inte om livet på landet som sambo är min framtida melodi, men just nu är den definitivt det ;-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så skoj att du fortfarande finns kvar trots att du inte längre skriver =). Jag har ransakat mej själv nu men är fortfarande helt förvirrad. Tiden visar vad som händer.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Självklart har jag fortsatt att läsa och skriver gör jag fortfarande. =)

    SvaraRadera