måndag 19 oktober 2009

Aningen för Vass!

Japp, då var intervjun avklarad. Jag vet inte vad jag kan säga om den riktigt. Det var trevligt och jag är ju bra på att sälja mej själv i sådana här sammanhang.

MEN! Ja, klart det alltid finns men... Han som intervjuade mej visste inte om jag kanske var aningen för "överkvalificerad". Han visste inte om jag kanske skulle bli rastlös i en sådan här tjänst. Hmm... Jag tänker och funderar.. Alltså, sure, den är ju inte lika teknisk som den roll jag har idag. Men vem säger att jag inte kan utveckla andra sidor istället? Målet innan jag kom dit var kanske att utveckla just den tekniska sidan men mål och visioner kan förändras. Jag hade inte varit där jag är idag om det inte hade varit för att jag hoppat på ett tåg som jag inte trodde att jag skulle hoppa på.

Jag ser det här som en väg in på ett företag som jag kan se mej själv på i framtiden. Han såg verkligen potential i mej och trodde jag var en sådan som företaget letade efter. Nu måste jag bara övertyga honom om att det här är en tjänst som jag ändå ser att jag kan utvecklas i. En tjänst som jag får ut något av också.

Vi skulle höras på torsdag eller fredag. Jag tänkte skicka ett mail till honom imorgon eller på onsdag och ge en förklaring för vad jag skulle kunna åstadkomma hos dem för att känna att jag tillför något för dem samtidigt som jag växer i mej själv.

Jag gillade att han lyfte upp alla de sidor hos mej själv som jag själv är så stolt över. Min driftighet, min livssyn, min kreativa och positiva sida med mera. Jag känner att jag vill till det här företaget. Frågan är om det är rätt tjänst? Jag hoppas det!

To be continued!

1 kommentar:

  1. Hoppas att han förstår vad du vill och att du får jobbet =)
    Håller tummarna!!!

    SvaraRadera