torsdag 14 augusti 2008

Det kan nästan räknas som otrohet

Har bestämt mej för att berätta om en sak i taget om vad som egentligen hände på semestern. Börjar med det hemskaste:

X:et kom hit efter att jag dykt hem från Öland. Han hade något han ville berätta eller prata om, och det tog ett tag innan han klämde ur sig vad han hade att säga.

Ni vet att jag berättat att han sovit hos min stora fiende Mrs Drama dagen då han flyttade ut från mej. Jag kan väl bara säga - han sov inte bara där. Visst jag trodde inte att han sov på soffan hos henne men jag hoppades att de bara hade sovit bredvid varandra i sängen. Så var givetvis inte fallet.

Han hade sjukt dåligt samvete i alla fall vilket han med råge borde ha. Det där är det som säger att det inte finns en framtid för honom och mej. Det var på hennes initiativ men han är ju lika skyldig för det, tyckte dock att de va skönt att han berättade de.

Nu får han leva med herpes resten av livet i alla fall. Det är nämligen så att jag och Mrs Drama är ju gamla barndomsvänner och vi har varit goda vänner i många år innan allt blev så här och hon har berättat för mej att hon har herpes. Det brukar ju komma och gå vad jag har hört och hon hade de senast i våras någongång. Problematiken med herpes (och anledning till varför så många har det) beror ju på att det kan smitta även fast det inte blommar på personen som ifråga smittar den andra.

Historien slutar inte med att X:et nästan var otrogen mot mej och hade sex med Mrs Drama. Nej den fortsätter bra mycket längre än så. X:et är förstörd för han känner att han gjort mej illa, och jag får trösta honom. Hmm... är de inte lite ombytta roller? Borde de inte vara jag som är ledsen och han som ska trösta?

Mrs Drama får nys om att jag vet vad som hänt mellan dom och börjar försvara sig mot våra gemensamma vänner genom att säga att X:et bara ljuger för att såra mig. Hon vet nämligen det, X:et har nämligen sagt till Mrs Drama att han ska göra så. Hmm.. vad ska man tro nu? Ja, Mrs Drama gjorde ju ett misstag - berättade för några hur den riktiga sanningen låg till. Med andra ord - henns försvar om att det inte är sant höll inte.

Utmattad och trött! Sängen nu - fortsättning om vad som mer hände under semestern kommer!

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar