torsdag 21 augusti 2008

Jag, mig och så lite om mig själv

Fasen att man aldrig går och lägger sig i tid men den här veckan har ju varit ganska dramatisk så inte konstigt att man inte sovit som man sig bör. Nu tänkte jag köra ett inlägg om mej...

Min närmsta jobbarkompis har varit sjuk i veckan så jag har haft supermycket att göra den här veckan. De märks verkligen att vi behöver vara två på den posten jag sitter på. Sen har min chef berättat att nästa vecka ska jag få lite utbildning i kalkylering för att så småningom kunna ta egna case. Ska bli superskoj - det var ju faktiskt en av anledningarna till att jag stannade på det här jobbet. Hade de inte varit för att jag skulle få börja med det hade jag nog börjat jobba i hemorten. Ska bli spännande, lite nervös är man ju, var så länge sedan man höll på med ekonomi av alla dess slag - nu har det ju varit mest teknikärenden och leverantörsfrågor och grejer (enkelt förklarat).

Har hamnat i ett nytt projekt på jobbet om att emigrera en massa av våra kunder till bättre plattformar. Känner att jag har blivit lite missplacerad där eftersom jag jobbar innan kunder blir kunder men jag kan säkert få nytta även av detta.

Har sålt min kära Flisan också! Bilen är borta - han kom och hämtade den i tisdags så jag fick ta tåget hem men nu har jag lånat pappas bil medans han är utomlands hihi. Saknar Flisan så (min opel astra) hon var pålitlig till skillnad från pappas Skoda men hade ju inte råd att ha kvar en så stor och dyr bil. Nu kikar jag en hel del på ny bil. Billig, gammal och bränslesnål! Tänker mej en diesel tror jag - men bensinbilar är ju billigare i skatt. Fast om man väger det mot hur mycket jag kör så spar jag nog på att ha en diesel. Måste spara pengar så att jag har råd för kontantinsats på lägenhet men det är ett längre projekt!

Lev väl!

1 kommentar: