torsdag 21 augusti 2008

Ska träffa min syster som mamma första gången

Nu har jag pratat med min syster - den nyblivna mamman. Jag ska få komma och hälsa på henne imorn. Ska bli skönt att äntligen få träffa sin tvilling igen. Har jag tur kanske jag får träffa Eddie också. Hon sa att de tar det fortfarande timme för timme men han kunde nästan andas själv. Det lät ju riktigt bra tycker jag det låter som i alla fall. Hoppas verkligen att allt kommer gå fint.

Infektioner är tydligen den största risken nu eftersom han inte har något immunförsvar. Även hjärnblödningar var en risk. Hoppas nu att han är så där stark som jag tror att han är, en kämpe. Kan inte vara lätt för syster och hennes sambo nu. De skulle ju inte bli föräldrar förrän i december och så helt plötsligt står dom här som föräldrar.

Syster hade messat sina närmaste vänner nu och berättat vad som hade hänt så nu kan jag i alla fall prata med några av mina vänner. Känner att behovet av att ventilera mig har varit stort. Tur att jag har haft jobbet där jag har mina arbetskamrater som jag har kunnat pratat med.

Pratar väldigt lite om mej själv i dagsläget men det är för att det händer inte så mycket intressant i mitt liv just nu, det här är det största och det känns som om det är det här jag måste skriva om för att få ur mej allt.

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar