tisdag 30 december 2008

Att finna sin goda självkänsla igen

Jag tänkte köra min nyårskrönika nu men så har det hänt en del som jag måste berätta om istället så nyårskrönikan får komma lite senare. Förhoppningsvis idag i alla fall.

Vet ni då vad som har hänt?
Jag har kommit underfund med varför jag har svårt att känna tillit numera. Varför jag är svartsjuk utan anledning och varför jag inte tror på vad folk säger och gör. Det har ju med min självkänsla att göra! Jag vet att detta kanske var självklart för er andra att det hade med det att göra men för mej var det inte självklart.

Jag har ju ofta haft ett väldigt bra självförtroende, de vet alla som känner mej. Jag kan stå framför spegeln o konstatera att jag är riktigt läcker :p. Jag kan 1, 2 och 3 gånger säga att jag är så jävla bra. MEN! Min självkänsla är i botten. Jag har tappat bort den. Jag litar inte på mej själv och mitt omdöme längre. Jag känner mej som världens fulaste, hemskaste och vidrigaste person ibland. Jag känner att jag inte kan någonting och att jag inte lär mej någonting.

Såhär har det ju inte alltid varit. Till skillnad från mitt självförtroende som oftast är väldigt gott så måste jag nu börja arbeta med min självkänsla. Jag tror att jag tappade den för ungefär ett år sedan. Det var då allting började jue. Det var du min dåvarandes sambos vänner började avsky mej, det var då de tryckte ner mej mer än någon annan människa någonsin gjort, det var då mina så kallade vänner lämnade mej för deras egna brister. Det var även då jag fick känna på vad riktigt svek var.

Inte långt därefter öppnades mina ögon för en ny värld. En värld som för mej har varit helt främmande fram till dess. Det var världen av baktalande idioter, världen av människor värre än iglar. Människor som bara suger kraft av en och lever helt på andras bekostnad. Inte nog med detta, min dåvarande sambo ställde då inte upp för mej. Han tillät sina "vänner" att snacka skit om mej, inte bara tillät, han gjorde likadant själv. Hoppas han en dag lär sig att stå upp för sig själv. För dessa "vänner" kommer sätta en dolk i ryggen på honom.

En självkänsla som innan det här var god var inte efter det här lika bra längre. Jag har funnit mycket av mitt gamla jag. Ni som känner mej vet att jag numera är glad igen, jag är den där pigga själen som jag alltid varit förut och jag hittar på upptåg och utforskar ny mark igen men jag har inte riktigt hittat det där inre än. Jag har inte fått tillbaka min goda självkänsla. Dom bestal mej på den. Men målet för 2009 är att finna den igen!




Till något finare, roligare, mysigare o härligare!
HAN HAR EN TANDBORSTE I MITT BADRUMSSKÅP!
Ni vet alla vad det betyder för mej :D :D :D :D :D

1 kommentar:

  1. gosan då vad roligt:) glad jag blir för din skull, och det e bra att gamla glada gummz är påp väg tillbaka :) kram kram

    SvaraRadera