onsdag 21 januari 2009

Plocka inte delar från mej, ta hela mej istället!

Ett dygn har gått. Ett dygn med blandade känslor, ett hoppigt dygn. Mest ledsen, mest besviken. Ibland arg, ibland förvirrad. Vet ni vad som sårar mest? Vad som känns mest? Att han gillar mina bra sidor. Han är fanimej förbjuden att tycka om dessa sidor. Dessa sidor är bara till för folk som tycker om hela mej. Min goda ro, min lätta inställning - det är bara saker man får tycka om med mej om man tycker om hela mej. Hör på den här msn-konversation, det här var när vi pratat ut i telefon och bestämt att det var över med Oss det var inte Vi längre.

Jag: Jag kan ju inte annat än att säga att jag kommer sakna att prata med dig om dagarna, men vem vet vi kanske hörs.
Sötfrö P: Jo, det kommer bli tomt. Men vi kommer fortsätta hålla kontakten.
Jag: Vad bra
Sötfrö P: Vad skönt att du tar det hela så bra.
Jag: Det är ju dumt att ta det hårt när jag ändå inte kan påverka hur du känner.
Sötfrö P: Du har så bra inställning

Vafan, han har inte rätt att tycka att jag har en bra inställning! Han har inte rätt att tycka att det är bra att jag är lugn över det som har hänt! Han har inte rätt att tycka om mej alls! Det tar hårt, jag blir arg, jag blir förbannad. Jag vill inte att han ska tycka om något av mej alls. Antingen får han gilla hela mej eller inget av mej. Han får inte ta tillvara på bara mina bra sidor.

Men som vanligt: Jag har en plan!

Det är tomt utan honom. Vem säger godnatt till mej? Vem önskar mej en bra dag på jobbet? Vem ser till att jag kommer upp om mornarna? Vem värmer mej när jag fryser? Vem ger mej orden jag behöver? Vem ger mej närheten jag saknar?

Jag vill känna hans andedräkt i nacken, jag vill känna hans fingertoppar leka över min kropp, jag vill se längtan i hans ögon, jag vill höra hans röst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar