måndag 5 januari 2009

Året kunde inte börja bättre

Så har helgen passerat i alldeles för snabb fart men gud så bra jag har haft det. Han är underbar mitt lilla sötfrö, damn vad jag gillar honom alltså.

Fredag
Jag kom upp till honom runt halv fyra efter en riktig äventyrsresa i Volvon, såg knappt nåt framåt o tejpade fast backspegeln för att den skulle sitta kvar hela resan :p. Men en Volvo rullar ju alltid, en riktig pärla.

Det blev en lugn fredag. Vi började med att gå en promenad för att hämta Sötfrös bil. Skulle ta en tur till affären men sådär på landet så stänger butikerna tidigt ni vet så det blev inget handla för oss inte. Istället vände vi upp och ner på hans frys och rotade fram kyckling som vi snabbt lagade till, supergott.

Efter det blev det dags att åka o hämta fisken vi skulle ha till anglingen. 100 st mörtar som vi lämnade av hos hans föräldrar.

Eftersom vi skulle upp tidigt på lördagen (klockan sex typ) då gick vi ganska tidigt till sängs o myste en massa, gud så man hinner sakna sådant snabbt. Han är underbar att sova med, jag får då alltid skeda med honom o jag sover så bra med honom.

Lördag
Tidig uppgång! Strax efter halv sju var vi uppe ur sängen och förberedde picknick inför fisketuren. Han fixade allt praktiska och jag bredde alla mackor. En halvtimme senare var vi på väg.

Väl framme på sjön så hade solen fortfarande inte gått upp och det var riktigt mörkt. Jag höll ögonen öppna för vargar o lodjur utan att se något som tur var. Vi borrade massa hål i isen för att sätta ner denna där anglingsutrustningen i alla hål då. En stund före nio var vi färdiga med det så vi satt där på isen över en disig sjö och väntade på att det skulle nappa. O de gjorde de. Eller nappade o nappade, fiskarna va på krokarna i alla fall men inte fick vi nån fisk för de.

De närmsta fisk vi var på hela dagen var när Söte P var o hämtade ved o de började flagga i ett av hålen. Jag fick se ett fiskgap innan fisk släppte o snabbt simmade därifrån. Vi får göra om det här närmare våren, de nappar tydligen bättre då.

Så underbart vackert de var därute på sjön i alla fall. Så vackert när solen gick upp och det klarnade. Vi satt där i solen och bara njöt av varandras sällskap och tystnaden. Lekte tafatt på isen och grillade korv över elden.

Vid halvtvå-tiden gav vi upp. Fiskarna var fanimej inte på hugget så vi åkte hem till hans föräldrar och fikade istället. Ja, de var första mötet med dom o dom verkade lika underbara som honom nästan. De kommer nog inte vara några problem att komma överens med dom i framtiden. Vidare till grannbyn för att handla inför middagen på kvällen.

Väl hemma hos honom tog vi en mysstund o en tupplur innan vi förberedde inför middagen som två av hans vänner skulle komma till på kvällen. Det blev vitlöksinbakad fläskfile med hasselbackspotatis och glass med hallon och mango till efterrätt. Man började ju bli lite nervös för att träffa hans vänner men det gick jättebra. Ett par flaskor vin och samtalsämnena flödade på. De var ett trevligt par och inte blev vi osams på något sätt.

Till sängs med mys men mest för att sova. Trötta efter en heldag jue.

Söndag
Det började med att vi vaknade tidigt o jag som gillar att ligga och dra mej ett tag fick inte de inte. Upp och hoppa för en riktig frukost så att jag skulle orka med by-sightseeingen. Men sen fick jag tillbaka honom i säng för att mysa massa innan vi for ut på promenaden. Vi började med att gå upp till hans två vänner som varit på middag för att ta en kopp kaffe där innan vi fortsatte promenaden.

Vi gick över sjön. Jag har ju alltid varit lite rädd för sjöar för jag e rädd att isen ska brista men kände mej inte det minsta orolig när jag var med honom. Vi la oss på isen och tittade på molnen som åkte förbi oss högt över våra huvuden. Låg där och pussades och bara lyssnade på tystnaden. Underbart! Jag kan nog trivas på landet ändå. En tur till hans föräldrar igen som hade hittat mitt bortsprugna örhänge och dricka mer kaffe och äta kakor.

Under alla dessa dagar i naturen hade vi ändå inte lyckats se ett enda rådjur så vi tog bilen ut för att leta rådjur. Efter att ha kört runt ungefär en timme så hittade vi äntligen ett rådjur så att jag numera kan stoltsera med att jag minsann sett rådjur i helgen :p

Hem för att mysa och gosa och sen göra hamburgare och sen mysa o gosa o ha det underbart. Kikade på ett par filmer och hade det super. Pratade en massa, myste en massa och bara stormtrivdes.

Nu är det måndag och jag har kommit hem. Längtar redan efter nästa gång men det lär ta nästan två veckor, han ska ju på fotbollscup i helgen och jag ska ut med Strumpan. Hur ska jag klara mej så länge utan honom? Damn vad jag längtar tills jag får träffa honom igen.

1 kommentar:

  1. MEN HALLÅ!!!!!!! Var har du gjort av alla smaskiga detaljer då?? Morrhoppa....blä på dig...fniss

    puss puss

    SvaraRadera