tisdag 13 januari 2009

Vardagsglad

Idag är en bra dag. Idag mår jag fint, idag är det lätt, idag är jag glad. Jag har varit duktig också.

Började ju som sagt med den där powerwalken imorse, jag tror det är den som gjort att det här har blivit en bra dag, för den gör ju att jag känner mej så nöjd med mej själv. Det var ett tag sen jag kände mej nöjd och tillfreds med mej själv så jag behövde det här. Kanske blir en powerwalk som start imorn med, i alla fall om det har den här effekten på mej :)

O så har jag ju typ lagat världens godaste Gulaschsoppa. Fantastisk god o lätt att göra. Det får mej oxå att må bra. Jag blir typ alltid nöjd med mej själv när jag gör soppa från grunden :). Brände mej på tungan - men det gör jag ju var o varannan dag så jag reagerar knappt på det längre.

Han då, Sötfrö P. Har inte pratat så mycket med honom idag - kan sakna tiden (alltså för typ en månad sen) när vi kunde sitta timtals i telefon o ändå ha massa mer att säga varandra. Det är inte riktigt så längre. Vet inte om de är för att nåt lurar eller om de är för att vi blivit så bekväma me varandra att vi inte längre behöver vara sådär superintressanta inför varandra. Hoppas han lyckas boka in lite tid för mej på fredag, varför måste avståndet vara så långt?

Dagens parantes: Hur man vaknar har betydelse för hur dagen blir

1 kommentar:

  1. Tack för titten hos mig. Spännande att läsa om dig och din P. Känner så väl igen mig och ett tag blev jag livrädd att det var "min" P du träffade men han bor här i Sthlm så det är det nog inte. :) Kommer att titta till dig igen och följa upp! Ha det fint.

    SvaraRadera