tisdag 31 mars 2009

Oavslutat vs Opåbörjat

Ja, nu har det blivit förvirrat läge igen! Någon oavslutad hörde av sig i helgen för första gången på länge. Idag föreslog han att vi skulle ses över några öl. Kanske låter oskyldigt men när det gäller honom finns det ingenting som heter oskyldigt. Det vet jag av erfarenhet. Jag tror jag egentligen vill träffa denna oavslutade förmåga. Det är ju nämligen så att jag ännu inte vet vad han går för. Han är ju oavslutad av en anledning.

Problemet då? Jo, någon opåbörjad skulle eventuellt kika förbi på en fika ikväll. Han var här igår för en snabbfika men vi bestämde oss för att göra om det idag. Denna opåbörjade är Charmy. Jag känner att vi har en del att prata om, diskutera, och komma fram till. Därför känns det mer lockande att välja alternativ opåbörjad framför alternativ oavslutad just nu.

Men om man vänder på det hela då. Ja, då är opåbörjad förmodligen en sådan som alltid kommer att vara just opåbörjad medan oavslutad kanske kan leda till skoj i sänghalmen i alla fall. Men idag känner jag inte för någon sänghalm. Jag känner mer för mysprat med Charmy.

Ikväll väljer jag Charmy, men jag vet ju inte om han dyker upp.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte ta Oavslutad senare i veckan då.. Kanske?

    SvaraRadera
  2. Jag har en fullbokad vecka, men tid för den oavslutade blir det nog allt i nästa vecka i alla fall :)

    SvaraRadera