onsdag 29 april 2009

Något överrumplande förändrade dagen till fantastisk

Det vände, dagen slutade underbart. Att så lite kan göra så mycket. Fantastiskt! Trots att Charmy inte hörde av sig, vilket inte är för ovanligt, så har dagen slutat bra. Det bästa som kunde hända idag hände.

Jag ringde Smiley. Första gången jag slår honom en signal. Frågade om jag skulle köpa mjölk, om han hade vägarna förbi? Han svarade att det skulle bli försent så han skulle inte dyka upp. En stund senare får jag ett mess om han kan få röksällskap på hemvägen när han lämnat barnen? Vem säger nej? Inte jag då.

En sådan där varm, mysig o härlig kram med ett "Hej snyyygging" inledde vår kvart ihop. Ja, ungefär en kvart spenderade vi tillsammans. En kvart som vände dagen från pest o plåga till fantastisk.

Vi rökte
Vi log mot varandra
Vi sänkte blicken sådär som man gör när man blir lite generad
Vi sa inte så mycket
Vi tittade på varandra

Han tog tag i min jacka. Han drog mig tätt intill sig. Han tittade sådär djupt in i mina ögonen så att jag trodde att han kunde se allt jag tänkte på. Han stoppade händerna i mina fickor. Han log mot mej och lutade sig framåt, jag lutade mej framåt. Han kysste mej! Vår första kyss.

Ingen tunga, bara lite särade läppar och slutna ögon. Vi tittade på varandra igen. Vi log. Han undrade varför jag var så spänd. Han gör mej nervös, jag kan inte hjäpa det. Han gör det på ett bra sätt. Vi småpratade lite, kysstes lite igen innan han var tvungen att fortsätta vidare.

Jag kunde bara sätta mej här hemma. Kunde inte ens ta av mej skorna eller jackan. Jag var överrumplad. En sådan liten grej gör en sådan stor skillnad. Nu somnar jag gott =).

ÄLSKA!

4 kommentarer:

  1. Gumman vilken bra dag du verkar haft=)

    SvaraRadera
  2. det är du värd vännen, var så underbart o höra dig sprudla av dig i telefonen efter =)

    massa kram på dig gumsan ;)

    SvaraRadera
  3. Så jäkla härligt. Tack för ert stöd, ni vet vad jag längtat, önskat och drömt. Hoppas det blir en fortsättning också! Pussar och Kramar!

    SvaraRadera