onsdag 8 april 2009

Resultat av Dejt med Okänd

Så hur gick då dejten igår? Vi kan väl säga att det var en tvättäkta dejt iaf! Han mötte upp mej vid tåget och vi gick o handlade vin och mat. Redan från minut ett så kommer vi fruktansvärt bra överens. Inte en tyst stund, inte en sur min.

Väl hemma hos honom så blev de kaffe undertiden som han lagade mat. Han hade ju en ganska trång kokvrå så jag stod o pratade i dörröppningen medan han lagade maten. Ni, mina vänner, ni vet hur jag är. Jag pratar, o maler, o snackar, o tjattrar, o kvittrar, o skojar o ja ni vet allt sådant där. Det var så jag gjorde även nu.

Mat blev: Köttfärsfyllda paprikor med klyftpotatis. Härligt gott! Massa snack o massa skoj. Jag är en charmig själ så är det bara. Jag är sådan till naturen o jag gillar att vara sådan.

Vi pratade om honom, vi pratade om mej.
Vi pratade om vänner, vi pratade om familjer.
Vi pratade om studier, vi pratade om jobb.
Vi pratade om dåtid, vi pratade om framtid.

Det blev en smekning över kind, nervösa fnitter, en tafatt puss.

Han följde mej till stationen igen. Där gick vi hand i hand och pratade som om vi känt varandra i flera år. Innan jag klev på tåget kom den där kyssen. Den där oskyldiga kyssen. Inga tungor, inga fumlande händer. En ren kyss!

Det här låter prima va? Nån som vill höra ABER? Ja för det finns ett men....

Jag kände inte magin, jag kände inte de där fjärilarna, den där elden, den där fina knuten inom mej. Jag vet! Man kan inte alltid känna sådant från första början. Men jag vill känna sådant från första sekund, från första blick.

Jag har dock bestämt mej för att agera annorlunda den här gången. Jag ska ge allt lite tid. Vi ska träffas igen. På lördag. Eller söndag. Jag får se om jag känner nåt då. Jag träffar honom nog en tredje gång också. Känns det inte magiskt då så skiter jag i det.



Har en dejt som väntar imorn med Lammkött. Jag är inte vidare intresserad av den dejten. Jag blåser nog av den. Jag är sådan. Jag vill ha allt på en gång. Det är därför jag aldrig börjar träna, då måste man vänta på resultat!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kanske känner lite mer nästa gång ni träffas! För ni kunde ju verkligen prata om allt juh! Kram kram

    SvaraRadera
  2. O skulle de inte funka den här gången så finns de ju faktiskt fler. Är lite rädd att han e för mesig för mej. Men jag ska ge det en chans iaf :). Kramkram

    SvaraRadera