söndag 28 juni 2009

Jag blev 10 år yngre igen

Jag pratade med ett X igår. Han skulle inte vara stolt över mej idag.

Vi pratade om vad han tyckte var snyggast och fulast med mej när vi var tillsammans för nästan 10 år sen. Han har alltid tyckt bäst om mitt ansikte. Han gjorde det då, han gör det nu. Det han tyckte minst om var min dåliga självkänslan. Att jag aldrig tyckte att jag dög, att jag alltid ansåg att jag var tjock och ful.

Vi pratade om att jag inte längre var sådan. Att jag funnit mitt egna värde, att jag uppskattar min egen kropp trots att jag väger hemskt mycket mer än när vi var tillsammans. Han tyckte det var så skönt att se att jag trodde på mej själv, att jag såg mej som så snygg som han ser mej. Han skulle inte gilla mej idag.

Idag är jag ful. Idag är jag fet. Idag är jag avskyvärd. Idag duger jag inte för någon. Idag är jag världens mest korkade och mest jobbiga brud som vandrat på jorden. Jag klarar inte något och jag är inte värd att älska.

Rockern och jag har messat hela helgen om hur mysigt det ska bli att träffas idag. Han skulle sova över här, vi skulle ha det massa mysigt och bara vara med varandra. Han bad mej till och med kika på tågtider till honom inatt.

Jag gick på niten igen. Han tokignorerade mej idag. Jag har messat honom, jag har ringt honom. Han svarar inte. Jag vill tro att det är han det är fel på. Att han är en konflikträdd jävel utan moral. Jag vill tro att det är hos honom problemet ligger inte hos mej. Varför gav jag honom en andra chans? Varför trodde jag på honom igen?

Idag vill jag inte leva med mej själv. Det känns inte som jag gjort mej förtjänt av livet. Jag är för korkad för att kunna fortsätta. Jag är blåst, godtrogen och lätt att driva med. Jag är inte värd livet idag.


Dagens: När man behöver det som mest så finns det som minst där

5 kommentarer:

  1. Men hjärtat! Varför tror du att problemet ligger hos dej? Det är ju han som är en skit och gör så här! inte du!!! kom ihåg det. Puss

    SvaraRadera
  2. ALDRIG ATT DET ÄR DIG DET ÄR FEL PÅ..Har sagt det hela dagen och SKRIVER det nu, det är han som är en skitstövel som missar den finaste tjejen nånsin:) Älskar dig

    SvaraRadera
  3. Du är underbar vännen! Han är ett as som gjort så här och de har ingenting med dig att göra.

    skämms nått fruktansvärt bara så du vet.. hoppas du kan förlåta mig.

    SvaraRadera
  4. Varför vara perfekt.. - Jag vet egentligen, men det är svårt att se när man allt som oftast går på dessa nitar. Man är för godtrogen och det slutar oftast med att man blir sårad. Man tar för höga risker.
    karin - Jag vet att det är han som förlorar men fan vad det är svårt att se det när männ'skor gång på gång sårar mej på det här viset.
    Strumpan - När jag behövde dej som mest så fanns du inte där, klart det känns, klart det sårar.

    SvaraRadera
  5. jag vet om det där om att vara för naiv o godtrogen... jag är likadan... :/

    SvaraRadera