tisdag 4 augusti 2009

Jag håller mej flytande

Jag och Min Blomma ska på bio ikväll. Ska fråga Strumpan om hon kanske också vill följa med. Sommaren med Göran står på schemat.

Igår hatade jag jobbet för att allt gick åt helvete hela tiden. Förstod ingenting och ingenting gick som det skulle. Det var verkligen problem med allt. Efter ett peppande mail av min chef igår kväll kändes det bättre idag när jag kom hit. Idag har det flytit på lite bättre men det är fortfarande massa käppar i hjulet. Däremot så märks det idag att folket här vet att jag faktiskt gör vad jag kan för att hålla skeppet flytande. Jag vet att jag kommer lära mig sjukt mycket av det här men det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Idag ser jag lite ljusare på det i alla fall.

Jag hade bestämt mig för att inte lägga någon mer tid alls att tänka på Rockern. Det är lättare sagt än gjort. Men det blir mindre och mindre för varje dag i alla fall. Jag håller mej utanför allt vad relationer och sådant kallas tills jag är helt åter uppe på benen igen. Jag lever, jag trivs och jag finns till. Det räcker liksom nu. Jag behöver inte så mycket mer för att vara nöjd.

Känner inte att det där med Masen komplicerar det hela på något sätt. Allt går så lugnt där och förmodligen kommer det aldrig leda till något seriöst. Det gör det ju aldrig och jag vet inte ens om jag vill det. Jag vill nog bara leva lätt. Ha det lätt. Och må gott. Precis som jag gör.

Utveckling kräver förändring och just nu kanske jag är lite för svag för att klara en förändring. Just nu kanske orken och motivationen inte finns där för utveckling. Men jag lever idag, jag lever nu. Oroar mej inte över imorgon och funderar inte för mycket på igår.

Må gott! Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar