söndag 8 november 2009

Jobblös eller ledig? Resa blir det iaf!

Jag vet! Jag har blivit urdålig på sådant här! Blivit hemsk på att hålla er uppdaterade! Men jag är lite ur form...

Det är inte så att jag mår dåligt. Inte så att jag känner mej otillräcklig länge. Det är inte heller så att min identitetskris är kvar.

Men! Det är en del som har förändrats. En del som har hänt.

Igår gjorde jag min sista dag på jobbet. Det kändes lite som en befrielse måste jag säga. Jag lämnar något jag inte längre tror på. Lämnar något jag inte längre kan stå för. Jag lämnar något för att gå vidare. Lämnar något för att hitta något nytt.

Än har jag inget nytt jobb att gå till. Jag har varit på en del intervjuer. Kontaktat en del i mitt nätverk. Jag har visat framfötterna och tagit för mej. Jag har fått några nej på vägen. Jag har valt bort en del på vägen. Det finns ett jobb jag är mer intresserad av än andra jobb. Jag håller tummarna för det.

Innan jag tar tag i det på allvar (har ju trots allt lön till i början på februari) så tänkte jag åka utomlands. Kom nog på det igår när jag gick hem för sista gången från det där jobbet. Sagt och gjort. Jag bokade en resa idag så på måndag åker jag till Lanzarote.

Helt solo åker jag. Alldeles ensam på charter. Antingen blir det en riktig hit eller en riktig flopp. Jag är förväntansfull, jag är spänd, jag är nervös men fasen vad jag längtar =).

Min söta systerson har börjat prata också. Eller det kanske är att överdriva. Han har sagt sitt första ord och det märks att moster är hans största idol. Jag och Edvin är lika på alla vis och hans första ord blev bok men jag är övertygad om att nästa blir moster ;-)

Gitarrgurun och jag spenderar en hel del helgnätter ihop nu när vi bor så nära varandra men i helgen har jag inte hört av honom och jag har inte hört av mej heller. Damn vad jag gillar att sova med honom men nu är min Blomma här och hon är nästan lika mysig att sova med =).

Näe!

Natti! Vem vet kanske skriver jag imorgon, kanske om en månad. Jag lovar inget den här gången ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar