onsdag 11 november 2009

Soloresan Ankomstdagen

Nu har jag då kommit iväg på min första charter alldeles ensam. Och mina ord hittills: Det är underbart!

Flygresan imorse var som vanligt skrämmande. Man är så utlämnad. Särskilt när det blåser som det gjorde här när vi landade. Jag satt bredvid en tant på flygresan som också åkte själv. Visst, hon var säkert trevlig men jag störde mej mest på henne. Jag blev väl hennes dotter typ. Hon väckte mej när jag sov för att komma med goda råd. Vad är det för stil?

Jag kom på ett bra hotell i alla fall. Sitter på min balkong nu, den är typ 20 kvm så jag stormtrivs. Det blåser fortfarande men det är varmt i luften. Efter att jag checkat in la jag mej på balkongen och somnade genast. Har sovit bort nästan hela dagen.

Nu är jag precis hemma från middagen. En fantastisk middag på ett hak som var mexikaninspirerat. Trevliga servitörer. Det illa var väl att jag köpte en halv karaff vin och drack själv. När det var dags för efterrätt så beställde jag Glass toppad med Tia Maria. Hmm.. Kan väl bara säga att det snarare var Tia Maria som var kyld med glass. Fyra caramellikörer på det och jag känner mej riktigt rund under tassarna. Träffade Larozzo, en marockan som var servitör. Riktigt trevlig prick.

Förresten, här på hotellet bor en singelpappa. Eller jag tror han är singel i alla fall. Engelsman är han garanterat och han har en sjukt väluppfostrad son på typ 13 år. Jag kanske äter med dom senare i veckan då de vill att jag ska ha sällskap.

Ni förstår. Än så länge har jag det underbart. Nu ska jag sova så att jag inte förlorar för mycket av morgondagen.

Cheers! /Sofie 2009-11-09, kl. 22:34 (eller 23:34 hos er)

Ett PS. Restaurante Universo hette haket och jag åt en riktig god pasta med stora räkor och vitlök. Caramellikören bjöd huset på. Notan slutade på knappa 20 Euro.

Hotellet heter Apartmentos Lanzarote och är utrustat med det mesta så som dubbla pooler, poolbar, wifi, tv i rummen och hjälpsam personal som är duktiga på engelska trots att det är ett mindre hotell.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är modig som åker alldeles ensam! :) Hoppas resan blir bätte o bättre! Puss o kraaaam

    SvaraRadera