onsdag 11 november 2009

Soloresan Dag 2

Nu har jag då kommit hem för den här kvällen. Kunde varit ute längre men känner att jag tar en längre kväll imorgon istället så jag hinner njuta av hela morgondagen. Den här ön kryllar av gästvänliga människor. Jag vet inte om det är för att jag är blond eller om det är för att jag är här själv men det kvittar.

Jag vaknade vid fyratiden imorse av en helvetisk huvudvärk som vägrade släppa. Detta gjorde att jag sov till klockan nästan var tio imorse. Avnjöt en god frukost med färskt bröd på balkongen och njöt av den här pausen som jag tagit från verkligheten. Det är så avkopplande att bara ha sig själv at kompromissa med. Jag älskart!

Har tagit mej ett par dopp i poolen idag också. Satans så kallt vatten då, men det ska ju vara svalkande. Har tagit ett par powernaps och njutit av min goda bok ”Att leva till­­­­­­ 100%”. Kan ju säga att jag efterlever den till fullo just nu. God musik och avkoppling är just vad dagarna här innehåller. God dricka och trevlig atmosfär är ledord för kvällarna.

Idag har middagen käkats på Viking-huset, en norskägd restaurang där alla kan skandinaviska. Mycket god service men tyvärr var inte maten så mycket att hurra för. En spansk fiskrätt med kanarisk potatis och ett glas vitt samt en irish coffe på det slutade på nästan 25 Euro. Hade det varit under 20-lappen så hade jag uppskattat haket bättre.

Fortsatte i alla fall till Tequila Bar där jag nyttjade deras happy hour. 3 groggar och en 1 shot för 7 Euro. Jag återkommer nog dit imorgon men idag känner jag att kvällen tar slut här. Sitter på balkongen och dricker en Smirnoff Ice. Så vänner, va stolta nu. Än så länge har jag bara tagit det lugnt med alkoholen trots att jag fått lära mej att: Alcohol doesn’t causes hangovers, waking up does!”.

Må väl! /Sofie 2009-11-10 21:40 (22:40 hos er då)

1 kommentar:

  1. Låter som du har det hur bra som helst.
    Men blir det inte lite ensamt trots alla vänliga människor?

    Kram från kalla Sverige.

    SvaraRadera