torsdag 12 november 2009

Soloresan Dag 3 - Hånglet och det!

Jag har det underbart! Vet inte vart jag ska börja men eftersom jag hade en ganska slö dag med frozen yoghurt och balkongsolning så väljer jag att bara berätta om kvällen.

Traskade runt som "Lady in red" och kände mej sådär vacker som jag är. Helt plötsligt började han prata med mej. Han som fångade mitt intresse. Vi bestämde oss för att gå att äta trots att han redan hade ätit. Jag var ju utsvulten. Han var spanjor och hette Peppe.. eller nåt liknande. Jobbade för militären och har varit i både Afghanistan och Irak. En trevlig man, jo för man var han allt.

Jag har aldrig kyssts med någon så gammal. Men jag har aldrig heller varit med någon som har en sådan passion. Efter det italienska restaurangen (som han givetvis betalade notan på) så gick vi till The Dubliner. Det kändes som om jag var tillbaka på Irland. Men den här gången hade jag någon att pussas med. Någon att fnittra med.

Jag gjorde något som jag aldrig skulle kunna berätta för min mor. Jag var rädd om mej. Jag lovar. Men jag åkte bil med honom och jag vet vad min mamma tycker om sådant. Främmande män och bilar... Dessutom hade vi ju delat en flaska rött.. Vi åkte till stranden. Vi promenerade i sanden. Vi låg och tittade på stjärnorna och kysstes. Denna spanjor som jag inte ens kan uttala namnet på fick mej att göra sådant...

Men! Han körde mej hem när jag bad om det. När jagt tyckte att det blev lite för mycket för att vara en första kväll. Han ska hämta mej imorgon så ska vi åka till en strand som ligger ungefär en halvtimmes bilfärd härifrån.

Ärligt talat så bryr jag mej inte om han kommer imorn eller inte för jag har haft en fantastisk kväll och är nöjd med det.

Frågan är om jag törs.. Klockan tio skulle han vara här, vi bytte inte nummer. Kommer han? Kommer jag?

Salut och gonatt!

1 kommentar:

  1. Det är kul att höra att du har det bra gumman, men ta hand om dig. Det har fortfarande inte kommit någon bebbe ännu, men snart hoppas jag = ). Och idag har vi till och med fått snö som än så länge ligger kvar på marken, men det vet vi hur det brukar sluta...Som sagt TA HAND OM DIG så ses vi när du kommer hem... Pössa & Krama Ida

    SvaraRadera