fredag 26 mars 2010

Det befarade har hänt

Det är dagar som dom här som jag förstår att det aldrig kommer att hålla. Dagar då jag känner svartsjukan skölja över mej. Det är nätterna då jag vet att han är ute och festar flera hundra mil bort som är sömnlösa. Det är de nätterna då jag förstår att de vi hade inte längre finns.

Han kan vara helt oskyldig. Det vet jag också. Men försök intala min dåliga sida det. Jag är obekant med svartsjukan för det är inget vanligt fenomen hos mej och jag står inte ut med hur jag blir då.

Klockan är fyra och han har fortfarande inte knäppt på telefonen. Dagen är fredag och jag vet att det här innebär röj imorgon. Allt kändes ju så bra. Det kändes som vi hade allt under kontroll. Ända tills vi talades vid på msn i onsdags kväll. Jag vet inte vad som hände då, men något gjorde att jag ändrade inställning till det hela.

Imorgon är allt säkert lyckliga gatan igen, men låt mej vara bitter just nu. Förresten, 9 grader och solsken gör mej glad i alla fall =)

1 kommentar:

  1. Svartsjuka är inte att leka med =/
    Stora avstånd och svartsjuka kan bli ett rent helvete.
    Men sol och plusgrader är bra och det kan ju faktiskt va lugna gatan redan nu =)

    SvaraRadera