lördag 6 mars 2010

Det här är början på slutet

Egentligen vore det kanske bäst att bara fade:a nu, bara låta allt sakta suddas ut tills där inte finns något kvar. Vad har vi att leva för? Vad har vi att hoppas på? Han har i stort sett jobbet i sina händer och jag går bara och väntar på att få höra den skrämmande nyheten. Den kommer att glädje mej, men den kommer även ge mej ett tungt hjärta som jag inte orkar bära.

Jag är aningen förtvivlad för jag vill så gärna önska honom lycka och framgång, men hans lycka betyder min olycka och hans glädje betyder min sorg. Det kan inte betyda att vi är menade för varandra.

Jag struntar fullständigt i vad han sa förra helgen att om där finns en glöd och om den glöden finns kvar när vi träffas igen så finns det något att satsa på. Jag vet inte om jag orkar det. Jag vet att jag vill det, men mitt krossade hjärta kommer att förbjuda mej.

Jag gråter när jag är ensam hemma. Jag gråter hela tiden inombords. Jag gråter när jag vaknar om nätterna och jag bär på en tyngd som jag gör mej olycklig. Jag försöker samma gamla vanliga jag. Jag försöker vara den charmiga tösen, den lätta flickan, den glada tjejen, men jag tror det lyser igenom att det är inte så jag känner mej just nu.

Jag är hjärtekrossad och väntar bara på att allt ska försvinna. Att bära hoppet om att det kanske kan vara vi ändå gör mej mer illa än att förstå att det aldrig kommer att bli vi. Jag vill inte hoppas på något som förmodligen aldrig kommer att slå in.

Jag trodde det bara fanns en livs kärlek. Han visade mej att det fanns minst två...

7 kommentarer:

  1. Åh hjärtat mitt, det gör mig så ont att du mår så dåligt =(
    Jag önskar jag kunde med ett trollspö göra allt vackert och lyckligt för dig.

    Jag finns här, om du vill gråta mot min axel, kramas eller bara sitta tyst och vara.

    Massa varma kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Tänk att det aldrig kan va enkelt och flyta på enkelt!! =(
    Förstår att du mår skit nu...
    Skickar också en massa kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Det sägs att allt har en mening... men vad är då meningen med det du går igenom nu?

    Kanske den sista meningen du skrev.. att han visade dig att det inte bara finns en stor kärlek i livet.
    men det ger nog ingen tröst till ditt krossade hjärta just nu.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  4. Marleen: Tack vännen min. Men det behövs nog ingen axel att gråta på. Ett glas vin och massa mysprat låter bättre =)! Massa kram!

    VVP: Kramar till dej också söta du!

    Metalbruden: Alltid ska det vara något som sätter käppar i hjulen för en, men det är väl det här som ska göra oss starkare? Kramar till dej också.

    Oskrivnablad: Jag hoppas du har rätt. Meningen kanske är att jag skulle förstå att än finns hopp om kärleker för det finns ingen livskärlek, utan flera sådana =). Kramar!

    SvaraRadera
  5. Fröken Framtid10 mars 2010 kl. 22:36

    Meningen med saker och tings vara ser man oftast efteråt. Inte mitt i. Det gör inte smärtan mindre på något vis, inte alls. Dock kan det ge ett litet litet lugn ibland.

    Som du förstår håller jag som alla andra tummarna för att ni glöder och smälter ihop i framtiden!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. FF: Du har så alldeles rätt, om några år (om det inte är vi då) så kommer jag nog kunna se tillbaka på det här och känna att jag lärde mej något av det. Kramar till dej med!

    SvaraRadera