lördag 22 maj 2010

Flytt till det nya

Det är så mycket som snurrar runt hos mej just nu. Flytten är nog det jag tänker mest på. Och CC förstås.

Ingenting är färdigt med flytten än trots att jag räknar med att flytta till nästa helg. Efter nästa helg är jag storstadsbo på riktigt och det skrämmer mej som fan, samtidigt som jag längtar så. Jag bor ju i storstad nu också, men inte i huvudstaden. Och jag längtar till Stockholm, jag känner mej som Stockholm, och snart är jag Stockholm.

Det hela har kommit så plötsligt och jag är så rädd för vad som händer mellan mej och mina vänner när jag far. Men jag vill tro att jag har kvar de jag önskar ha kvar. Visst jag kommer inte se dom lika ofta, men det är ju inte flera hundra mil jag flyttar, såsom CC gjorde.

Jag längtar efter ljumna sommarkvällar i Humlegården med champagne och jordgubbar.
Längtar efter söndagspromenader på Djurgår'n.
Längtar efter uteserveringarna på Söder.
Längtar efter stadens ljud om natten.


Det här kommer bli bra. Jag kommer finna min plats i huvudstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar