onsdag 19 maj 2010

Han läser mej som en öppen bok..

Jag kände att jag var tvungen att prata med CC igår. Ventilera lite liksom. Se vart han stod och vad han kände. Jag tyckte mej få en ganska god förklaring av honom. Han fick mej att må mycket bättre. Han fick mej att förstå att det inte är något fel på mej trots att jag inte faller inom ramen för hur en kvinna förväntas vara, förvantas känna och förväntas agera.

När vi har sådana samtal som vi har inatt så blir jag änmer säker på att han är den rätta för mej. Han vet på vilken nivå han ska möta mej utan att jag ens behöver berätta om min sinnesstämning. Han vet vad han ska säga och han vet hur han ska lägga fram saker för mej så att jag tar dem på rätt sätt.

Vi pratade om det vi har. Våra åtaganden, våra "svängdörrar". Vi är båda eniga om att vi skiljer på fysisk attraktion och emotionella tillstånd. Han tycker att jag är mycket konsekvent för att vara kvinna. Hmm, jag vet egentligen inte om jag tycker det är bra eller dåligt. Ibland önskar jag bara att jag fall inom ramen för "normal".

Jag har börjat förstå varför jag kan göra såhär utan att varken själv må dåligt av det jag gör, eller känna svartsjuka över det han kan tänkas göra. Det har inte bara med tillit och förtroende att göra. Det har även med säkerhet att göra. Jag känner mej ganska säker att han aldrig kommer hitta någon som kan mätas eller jämföras med mej så jag har liksom ingenting att oroa mej för. Skulle han hitta någon ny (på kärleksplanet) så skulle hon ändå inte vara i närheten av den person jag är. Därför skulle det då bevisas att jag aldrig var rätt för honom (just nu är jag rätt, blir jag utbytt var jag tydligen inte rätt i framtiden). Det han söker nu är mej. Det han får nu är mej. Skulle hans värderingar förändras så får dom väl göra det, det är inget jag kommer att kunna styra över. Jag vet ändå att ingen av hans framtida kvinnor (som jag hoppas kommer vara noll till antalet) kommer vara lika mej och det gör mej glad och upprymd på något absurt vis.

Jag lovade honom att gå i säng i tid ikväll så nu får jag allt ta och bädda ner mej... Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar