torsdag 31 juli 2008

Jag har varit tillsammans med en schizofren

Eller ja.. de känns så i alla fall. För visst var han inte den han är nu när han var tillsammans med mej. Ibland känner jag inte igen honom alls. Vissa dagar är han gullig och rar och ångrar djupt att han valde att gå en annan väg än mej, andra dagar vill han inte att jag hör av mej någonsin igen. Han blir arg på mej för att jag är ledsen, eller för att jag har annat för mej än att träffa honom. Han skäller på mej för att umgås med mina tjejkompisar eller messar med mina killkompisar. Varför har det blivit såhär? Vi hade en ganska bra relation direkt efter vår separation men den är som bortblåst nu, i alla fall idag. Men imorn kanske läget ser annorlunda ut, det jobbiga är att jag inte vet från dag till dag hur han ska behandla mej härnäst.

Jag vet att det bästa är att bara gå vidare, och det tycker jag att jag redan gör men jag kan ändå inte ta hans ojämna humör mot mej. Varför kan han inte vara arg och elak mot mej hela tiden eller snäll och go mot mej hela tiden? Inget varannan-dag! Kan ingen förklara hur dom där av de andra könet fungerar?

Jag pratade med Strumpan idag om det och vi har kommit fram till att om man är arg så är det lättare att gå vidare, kan det vara därför han gör som han gör? Han blir arg på mej för att jag ska bli arg och då har han lättare att inte tänka på att vi faktiskt hade det ganska bra. Hmm... svårt men men... De där andra könet kommer man nog aldrig begripa.

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar