onsdag 27 augusti 2008

Inte ropa hej förrän man hoppat över ån...

Det här kändes som det gick alldeles utmärkt. Intervjun alltså - allt flöt på och kändes avslappnat. Vi pratade till och med om uppsägningstid på mitt nuvarande jobb och försäkringar i det "andra företaget". Det känns som om jobbet är mitt om jag vill ha det men man ska inte ropa hej förrän alla papper är påskrivna.

När jag kom dit var den första jag sprang in i min gamla arbetskamrat som tipsat mej, Herr T. Herr T presenterade mej både för nya och bekanta människor. Det kändes som jag redan var en av dem. Han pratade om att jag var deras nya kollega som skulle börja jobba med dem och jag fick hela tiden inflika "Det vet man inte ännu". Precis innan intervjun fick jag syn på ett bekant ansikte - han som jag var på intervju med första gången på det "andra företaget". Han frågade om jag hade börjat jobba hos dom nu. När jag sa att jag bara var där för ytterligare en intervju så svarade han att jag säkert kommer börja jobba för dom inom kort. Han har nämligen pratat sååå gott om mej :) Känns alltid kul att höra. Kul att han kände igen mej också. Träffade ju faktiskt honom i slutet av februari senast.

Som sagt intervjun flöt på och jag känner att jag verkligen vill ha det här jobbet. Ska höra av mej innan veckan är slut för att berätta hur lång uppsägningstid jag har samt om jag är intresserad eller ej. Tänkte ringa imorn och säga att jag vill ha jobbet! Usch... de kommer bli svårt om jag måste säga upp mej från mitt nuvarande jobb men måste tänka på mitt bästa och min utveckling.

Hoppas jag får det!

To be continued.... (stavas de så?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar