måndag 8 september 2008

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra

- Varför har jag missat att den här boken fanns? Tydligen har Lotta Snickare och Liza Marklund skrivit denna. Måste verkligen köpa den - jag gillar ju sådana böcker.

Jag hittade den av en slump när jag kikade på Aftonbladet. De skriver om att kvinnor är dåliga på att framhäva sig själv i karriären. Är jag villig att hålla med? Näe, inte vad det gäller mej själv i alla fall. Eller det var min första tanke men så kom jag att tänka på att när jag väl sitter på att jobb då har jag fanimej lite svårt att framhäva mej, lite svårt att berätta hur duktig jag är och vad jag åstadkommit. Däremot när jag är på intervju har jag inga som helst problem med detta, det är nog därför jag älskar att gå på intervjuer. Hihi, det kan nog bara vara jag i hela världen som gillar att göra det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar