onsdag 10 september 2008

Löneförhandling imorn på det "nya" jobbet

Eller ja - det är väl imorgon det visar sig om jag tar jobbet eller inte. Det beror ju helt på om vi kommer överens om anställningsvillkoren och lönen, men det ser jag inget problem med. Vi ska nog komma överens. Lite nervös för det.

Men vet ni vad jag är mest nervös för? Att säga upp mej - tycker det är superläskigt. Hur gör man? Vad säger man? Varför gör jag det? Hmm... vad kommer min chef att säga? Det är jag riktigt nervös för.

Det finns inte riktigt några tips att läsa om hur man gör det heller. Det finns ju en hel del artiklar om hur man ska vara på intervjuer, om hur man ska skriva CV:s och om vad man ska tänka på vid löneförhandlingar. Men vart finns det info om hur man säger upp sig på ett bra sätt? Hmm.. jag har då inte hittat det någonstans.

Jag har hittat ett par listor om vad man ska tänka på men det känns som det bara är flum och svårt att genomföra. Shit vad nervös jag är för det här. Hur ska det gå? Damn it!

One tree hill nu!

1 kommentar:

  1. ja det är helt otroligt att så små barn kan räddas.. Hoppas att allt går bra med din systers son =) Förstår exakt vad hon går igenom just nu efter som att det inte alls va längesen jag själv va i hennes sitts

    SvaraRadera