fredag 3 oktober 2008

Spelets regler

Det är fredag och jag är hemma. Hittat en bok jag helt avgudar, vet att jag kanske egentligen inte är den rätta publiken för boken men damn va bra den är. Pratar givetvis om Spelet av Neil Strauss. Har börjat läsa den ganska precis och för varje sida som jag läser nickar jag bara instämmande och förundras. Förstår att folk kallar den här boken för bibeln. Undrar dock om alla dessa raggningstips fungerar även för tjejer? Hade den diskussion med en killkompis till mej och han tror absolut inte på det - killar behöver höra sanningen, de kan inte läsa tecken. Men det har väl inte så mycket med tecken att göra? Det har väl mer med att "lura" de andra, få någon att tro att denne gillar en? Jag skulle gärna vilja veta hur jag får karlar att tro att dom är förälskade i mej. Hur underbart vore inte det?

Näe ska nog kila till sängs och plöja några fler sidor. Lång dag imorn!

toooooodiloooo!

2 kommentarer:

  1. Den är grym!
    Jag är nog inte heller helt rätt "publik" för den boken, men skit samma, den fascinerar mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är the game fenomenet intressant! Först måste jag erkänna att jag var lite osäker på om teknikerna faktiskt fungerade. Jag har sedan flera år tillbaka läst psykologi på högskolan och seduction handlar ju främst om generaliseringar. Men även om människan är en komplex varelse så har vi formats av vår kultur och vi har alla har vi behov såsom närhet. Någon som läst Maslows behovstrappa? Personligen hänger jag på http://www.sweseduction.com som också är ett najs forum för killar som är intresserade av attraktion. Men vart man hänger spelar egentligen inte så stor roll, så länge man faktiskt gör något åt situationen. Vi kan alltid utvecklas som personer så varför inte ta chansen? Mvh / Vincent

    SvaraRadera