torsdag 25 december 2008

Dagen när tilliten försvann och misstron föddes

Jag måste verkligen jobba på min tilltro, min tillit, till andra. Vad har gått fel? Jag har alltid haft för stor tillit till andra människor, alltid litat på vad folk säger utan att läsa tecken på att de kan göra nåt annat än vad de säger att det gör. Helt plötsligt har jag tappat allt förstånd o börjat misstro folk. Varför?

Det här är jättejobbigt för mej, det skär liksom i hjärtat att inte lita på folk. Det bryter ner mej inifrån. Jag blir osäker o bitter, jag blir ledsen o deppig. Vafan händer med mej? Min starka sida har helt plötsligt blivit min svagaste länk. Damn!

Ja ja, jag får ta honom för hans ord. Han sov väl hos en kompis. Hur ska ett distansförhållande funka om jag inte litar på hans ord? Det går liksom inte.

Jag har några val att göra. Jag vet va hjärtat vill, jag vet vad jag vill, men mitt hemska förnuft säger helt plötsligt något annat. Jag måste borsta bort ärren och lita på att hans ord är sanningen. Sluta lägga värderingar i allt. Han valde ju mej!

1 kommentar:

  1. Visst är det skit trist, att i princip alltid misstro folk?

    Försök komma över det hindret gumman. Det är så lätt att det bara blir värre annars :(

    Kramkram

    SvaraRadera