tisdag 6 januari 2009

2008-års lista

Jag har hittat en lista, samma lista som Strumpan och Syrrans babe har hittat. Men den här med fler frågor så här har ni mina svar:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo det gjorde jag, en hel del sådana saker faktiskt, men vi låter de vara osagt om vad ;)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav aldrig några sådana
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja då, jag blev ju moster :) o så fick Söta M sin Groda
4. Dog någon som stod dig nära?
Näe inte dog som i döden, men dog för mej
5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Spanien, England
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Tro, hopp och kärlek
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
6 december hoppas jag kommer att vara en sådan dag (1 månad sedan ídag alltså)
8. Vad var din största framgång 2008?
Ja, jag har väl fått en löneförhöjning på dryga 10000 kr/månaden under det här året :)
9. Största misstaget?
Att jag hyrde ut min lägenhet och sen inte stod på mej mer när det uppkom problem, att jag flyttade ihop med honom
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näe, inge allvarligt men magkatarr har man väl fått sådär i slutet av förra året
11. Bästa köpet?
Måste ha varit mina fantastiska vinterskor och mina skidbyxor *hihi*
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen, hyran, resorna
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, det måste vara att jag tordes träffa Honom och att det gick så bra ;) O att jag blev moster :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Det lär ju vara Nomys låtar: Cocain och I Miss You
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Stått på mej mera
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tagit åt mej mindre
18. Hur tillbringar/tillbringade du julen?
Med familjen
19. Blev du kär i år?
Jag tror de kan kallas kärlek, eller förälskelse i alla fall :p
20. Hur många one night stands?
Inget renodlat one-night-stand. Haha, sug på den ni kamrater!
21. Favoritprogram på TV?
De har ju blivit mycket Gossip Girl
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt år men för 2008 kan jag absolut säga att JA, de gör jag fanimej
23. Bästa boken du läste i år?
The Dirt av Neil Strauss, strax därefter The Game av samma författare
24. Största musikaliska upptäckten?
Upptäckt som i nytt för mej? Nomy, Som i live? H.E.A.T. för Sabaton har jag ju sett tidigare
25. Något du önskade dig och fick?
Bidrag till ny tv
26. Något du önskade dig men inte fick?
Upprättelse
27. Årets bästa film?
Ps. I Love You
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var i London med min kära syster - Eller i Brighton just den dagen :)
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Upprättelse
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
För lågmäld
31. Vad fick dig att må bra?
Mina kära vänner
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Han som spelar i Ps. I love you - damn he's hot
33. Vem saknade du?
Strumpan som kom tillbaka :)
34. De bästa nya människorna du träffade?
Fina flickorna A, Söte Herr P
35.Vad sammanfattningsvis tycker du om året som gått?
Det kan bara bli bättre! Tragedier, hemskheter, ledsamheter, svek, tårar och öppna sår!

1 kommentar: