fredag 8 maj 2009

1 grabb, 2 grabbar, 3 dejter?

Det händer för mycket, eller kanske inte. Det är ju jag som valt tempot på mitt liv. Dejt på söndag, men med en helt ny grabb. En sådan där grabb som jag inte brukar träffa i vanliga fall. Tatuerad (mycket o massa), pappa, 70-talist (iofs de e dom flesta jue), hårdrockare av det tyngre slaget. Han bor en bit härifrån, drygt tio mil. Jag vet inte vad jag tycker om det hela egentligen. Igår var jag toktaggad till att träffa honom men idag känns det inte lika självklart längre. Det skulle ju kunna ha att göra med att det hände en del efter att jag pratat med honom igår..

När jag hade avslutat samtalet med den nya grabben så började jag nämligen prata med Sötfrö P över MSN. Han har ju inte varit inne på flera veckor så det vara kul att kasta några ord med honom. Det visade sig att han har stannat kvar i norr under veckosluten för jakt och fiske. Vi pratade om vad som hade hänt sen sist och vad som inte hänt sen sist. Han undrade om jag hade träffat någon och jag valde att inte ställa samma fråga till honom. Vi pratade om min syster, om hans vänner, om semester och om Sverige i stort.

Han bad om ursäkt för att han inte kommit ner men det har som sagt varit fullt upp. Hmm, han behöver inte komma med förklaringar till varför han inte kommit ner, jag reder mej själv ganska bra. I alla fall så föreslog vi att han skulle komma ner hit imorgon. Lite seriösare förslag än tidigare men inget bestämt. Han skulle komma med ett svar under dagen om han kommer eller inte.. Jag förväntar mej ett nej men skulle bli glad av ett ja. Jag håller er uppdaterade.

Idag när jag kom till jobbet bytte jag några ord med Smiley. Lite lagom fredagsprat. Frågade när jag fick se honom nästa gång och han föreslog att vi skulle ta en dejt i nästa vecka eftersom han är barnledig då. Inga förväntningar men jag hoppas. Det vore fint med en dejt med honom.

Näe, nu blev det mycket på jobbet. På återhörande!

2 kommentarer:

  1. Om mig Varför och vad sas?

    SvaraRadera
  2. Han undrade hur det hade gått med din son. Vi pratade barn och kom in på det. Han frågade bara hur allt va med er trots att han aldrig träffat er.

    SvaraRadera