måndag 11 maj 2009

Att skippa Spelets Regler och gå efter känsla istället

Jag har struntat i Spelet den här gången. Jag har strukit mina regler, lagt mina normer på hyllan och bara gjort det som fallit mej in. Än så länge utan framgång. Jag har hört av mej till Magistern. För flera timmar skickade jag ett mess ”Gott sällskap inatt. När får man möjlighet att gnabbas med dej nästa gång då?”. Jag har inte fått något svar.

Jag vet.
Jag ska inte brusa upp.
Jag ska inte bli nojig.
Jag ska inte känna mej förvirrad.

Men hur gör man för att inte känna sig så? Jag har sjukt svårt för det här. Jag tänds ju oftast direkt. Får ett intresse direkt. Jag är inte den som låter saker växa. Hos mej är det stort från början eller ingenting. Den här gången finns det kemi vilket gör att jag inte kan bromsa. Skulle kunna sova hos honom inatt igen. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte vad jag ska tro. Hur gör man?

Smiley hörde av sig i alla fall. Han ville boka in en träff för veckan, vi har inte bestämt dag ännu men nu hoppas jag verkligen att det blir av. Annars låser han mej och jag blir besviken. Han skrev ett mess om att vi borde vara menade för varandra. Han gör mej också förvirrad.

Kan man vara intresserad av flera samtidigt? Jag tror nämligen att jag är det och jag vet inte vem som väger tyngst hos mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar