torsdag 21 maj 2009

En förklaring...

Okej, det blev inte ett längre bloggstopp än ett dygn den här gången. Igår var vändpunkten, jag kände att jag var tvungen att resa på mej igen och ägna tid åt allt de bra i mitt liv. Jag vet att ni vill ha en förklaring på vad det var som hade hänt. Det var nog inte bara en sak som hände, de var lite mer.

Jobbet
Jag har haft en sjukt hemsk vecka på jobbet där allt bara har rasat och det känns som om jag jobbat 16 timmar per dygn och jag har inte kunnat släppa jobbet när jag kommit hem. Att jag sen har en chef som är sjukt dålig ledare gör inte det hela bättre. MEN; i tisdags blev hon av med sin chefsroll och är placerad att göra annat på företag. HÄRLIGT! Jag har tagit semester imorn för jag behöver vila upp mej.

Rockern
Ja, Rockern då? Det här var nog anledningen till att jag föll som mest. Jag har lätt att förälska mej. Jag har lätt att gilla människor och jag kan se en framtid med någon efter bara några timmar. Rockern var en sådan. Rockern var någon jag kände att jag kunde spendera en del av mitt liv med. Han var någon jag hade skoj med. Jag hade det mysigt med honom. Han gav mej de rätta orden och pratade om att han var så glad att vi träffades.

Rockern är den enda av mina nätdejter som jag addat på Facebook innan jag träffat honom. Jag gjorde det för att det kändes så rätt. Han fick tillgång till mitt personliga liv på FB. Ett privilegium. Han finns kvar där och ser allt jag gör. Läskigt, hemskt, jobbigt, inte alls bra!

Efter mina rosa moln i söndags när jag kom hem gick det utför. Han skulle ju ringa efter matchen, det gjorde han inte. Jag messade honom utan svar. I måndagskväll hade jag fortfarande inte hört nåt så jag skickade ett mess men fick inget svar. Då börjar man ana oråd.

I tisdagskväll loggade han in på msn. Efter några minuter skrev jag ett "hejsan du" till honom. Inget svar. En kvart gick, inget svar men fortfarande grön på msn. Så jag skrev nåt i stil med "Fasen, jag förstår kanske att du inte tycker det gick lika bra i helgen som jag gjorde. Men en förklaring eller var det bara kemin?". Inget svar. En kvart gick och jag loggade ut.

Sjukt ignorerad alltså. Jag kan ta en diss, jag kan ta en dumpning men att någon ignorerar en och att inte förstå varför gör jävligt ont. Jag tappar tron på dessa karlar. Jag vill inte vara ledsen för någon som jag inte ens känner. Det gör ont!

Resten
Okej, jag ska försöka att inte gräva ner mej i Rockern. Messade Magistern, utan svar. Är väl dumpad där med antar jag men det gör inte så mycket.

Sötfrö P och jag pratade på msn i veckan. Han kommer imorgon. Jag vet jag har sagt det förr men nu tror jag att det blir så. Jag pratade nämligen med honom i telefon igår och vi bestämde att han skulle komma på eftermiddagen imorn. Jag blir sjukt besviken om han inte dyker upp.

Jag vet att det inte är bra i längden för mej att möta Sötfrö P för jag kommer att falla för honom igen eftersom han fortfarande inte är glömd. MEN! Detta gör jag av en anledning. Jag snöar hellre in mej i honom som jag känner än Rockern som jag inte känner. Planen är alltså att börja tråna efter Sötfrö P så att jag inte tänker på Rockern.

Gitarrgurun hörde av sig igårkväll och ville komma hit och hjälpa mej att flyttpacka för att sen sova här. Illa nog för honom så hade jag besök av min bästaste Blomma inatt och hon sov så gott när han hörde av sig så han fick ett nej. Men det blir nog snart han sover här ;)

FS har hört av sig en massa senaste tiden också. Ringde inatt men jag svarade inte. Har messat större delen av helgen som varit men jag har inte svarat. Han blir så sjukt oattraktiv när han jagar mej.

Smiley lyfter mej när jag behöver det. Han säger alltid rätt saker vid rätt tillfälle. vi kanske skulle försöka få till en träff i helgen vi får se.

Ni ser, jag är på väg att gå vidare. Det finns andra en Rockern. Men hur kan nån jag inte känner sätta sådana spår?

4 kommentarer:

  1. Det är jobbigt, när man som oss två har lätt att bli attraherad av någon. och det värsta som finns är när man inte får något svar. Total tystnad finns inte i våra världar. det är bara fega män som gör så. Som inte kan stå för något alls. Som bara tror att "säger jag inget, blir det lättare att glömma" Bullshit, säger jag!
    Men härligt att du e tillbaka, och gott att din chef blev av med sin chefsroll!
    Puss o kraaaam

    SvaraRadera
  2. Att vara som oss för ju med sig både för- och nackdelar. Vi faller som furor och får på så vis uppleva en massa gott, tyvärr får vi ta smällen också när passionen inte är besvarad. Men hellre ett sådant här livet med jäkligt höga berg o låga dalar än ett liv som bara duger och är okej. I längden kommer vi ha det roligare =). Puss o kram!

    SvaraRadera
  3. Jag avundas dig förmågan att falla för en annan människa. Själv tappade jag tror på kärleken när det tog slut med M.
    Visst har jag fattat intresse för en viss liten herre nyligen, och talade även om det för honom. Men fick inget tillbaks. Så jag har kommit fram till slutsatsen, att inte ens intresse är något för mig.
    Så min sköna böna, jag avundas dig din förmåga att falla för både tokigt och slugt, och jag håller en tumme för att du aldrig någonsin tappar bort den förmågan =)

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Liten: Det är för att du är äldre och visare än mej. Jag borde inte falla såsom jag gör eftersom det allt som oftast får mej att hata mej själv ett tag efteråt. Som tur är har jag lätt att återhämta mej o du vet hur snygg jag är när jag tror på mej själv =). En kombination av dej och mej skulle göra en perfekt människa. Puss på dej!

    SvaraRadera