tisdag 9 juni 2009

Det som skulle gjort mej lycklig för några veckor sen gör mej bara förvirrad nu...

Något hände.
Något ofattbart hände.
Något oförklarbart.

Jag vet inte vad jag ska tycka.
Jag vet inte vad jag ska tro.
Vet inte vad jag ska vilja.
Vet inte vad jag ska göra.

Rockern hörde av sig. Rockern som tystnade efter vårt första möte. Rockern som tokignorerat mej överallt. Rockern som plockat bort mej på msn.

Han skrev till mej på Facebook-chatten. Önskade mej en trevlig resa. Väluppfostrad som jag är tackade jag. Efter en timme fortsatte han prata med mej. Jag kunde inte låtsas om som ingenting så jag frågade rakt ut varför han inte hört av sig tidigare och fick till svar att han inte alls hade någon bra förklaring på det, att han var klumpig som inte hört av sig.

Skulle han höra av sig igen? Ja det skulle han göra. Han skrev att vi skulle höras när jag kom tillbaka från Kreta.

Kommer vi att göra det? Ingen aning. Vad ville han? Varför skrev han nu? Vad har hänt? Vad har inte hänt? Skäms han?

Det är svårt att vara kall och hård mot honom för jag gillade honom så skarpt vid vårt första möte... Jag tror han dejtade flera samtidigt och de var intressantare än mej men funkade inte längre än såhär. Men vad är sanningen? Varför nu? Varför inte tidigare? Vad ska jag göra? Vad ska jag inte göra?

Han hörde av sig. Ska jag vara glad för det? Ska jag vara irriterad över det? Jag känner mej bara förvirrad...


HJÄLP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar