onsdag 22 juli 2009

Att lägga energi på rätt saker

Fan om jag inte blir frisk till helgen, jag ska ju på nya äventyr då. Hoppas det bara är en liten förkylning som släpper innan fredag. Det är inte så konstigt att man känner sig sjuk och bedrövlig efter de senaste veckorna. Tror verkligen jag har fått någon sorts infektion i kroppen, hoppas den lämnar mig snart.

Annars trivs jag jäkligt bra med allt just nu. Livet liksom leker. Jag bryr mej inte så mycket om vad som händer utanför min bubbla. Bryr mej inte om tecken jag får på att saker är fel. So what? Om Rockern anser sig själv lycklig så får han väl göra det då. Vi vet ju alla att han har fel. Om Sötfrö P tror sig ha hittat nån fruga för livet så får han väl tro det då, vi vet ju alla att han bara kommer få ett nöjsamt liv. Visst grubblar jag på det, och okej då jag kanske bryr mej men jag snöar inte in i det. Jag kan inte påverka det därför lägger jag ingen energi på det.

Vet ni vad jag kan påverka?
Jag kan påverka min egen situation!
Jag kan påverka mitt eget liv!
Jag kan påverka vad jag gör!



Jag har bestämt mej för att förändra en del saker. Jag har bestämt mej för att sluta med en del saker.

Jag har bestämt mej för att se över min attityd.
Ibland borde den vara hårdare.
Ibland borde den vara mjukare.
Ibland går jag med på för mycket saker,
ibland ställer jag upp för mycket.
Ibland finns jag inte där när jag borde,
ibland gömmer jag mej. Jag ska se över det.

Men jag kommer inte alltid finnas där när det förväntas så, jag kommer slå ifrån, jag kommer ta död på energitjuvarna.

Men jag kommer finnas där för dem som förtjänar det, jag kommer ställa upp vara god, jag kommer finnas där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar