tisdag 7 juli 2009

Jag är inte gjord för att vara bitter

Fan. Jag som ville vara bitter. Jag som inte längre ville ha en tro på någonting. Fan. Jag som skulle hålla mej till den nya, hårda, kalla sidan. Fan. Så länge höll det.

Jag är så överexalterad.
Jag är så förväntansfull.
Jag är så peppad.
Jag är så positiv.
Jag är så glad.

Det gäller inte en ny kille. Ingen ny karl. Inget gammalt ragg. Ingen forna kärlek. Ingen förälskelse.

Det gäller ROCKWEEKEND! Jag känner på mej att det här bådar gott. Jag känner på mej att det här kommer att bli skoj. Festivalliv kanske är vad jag är gjord för. Det ska regna nästan hela festivalen. Det ska vara kallt. Det kommer kosta mycket. Jag känner bara en som ska dit. Men fan vad det kommer att bli skoj. Fan vad vi ska ha kul. Mitt veckohoroskop sa mej allt om hur den här vistelsen kommer att bli.

Han från i fredags, Bikern. Han ska dit jue. Och jag har mailat med honom en massa idag för att få tips och råd från en festivalveteran. Det finns sovplats i hans tält om jag blir missnöjd med vårt tält. Vi ska morgonbada för att vara "redo" för dagarna. Vi ska ha en riktig camp, hans gäng, mitt gäng. Fan, det här kommer bli bra.

Hemskt att det är ett helt dygn innan vi åker. LÄNGTAR SÅÅÅÅ......




Veckohoroskopet:
Något av det gamla måste offras för att ge plats åt det nya. Du kanske fortfarande är arg på någon för att din relation till den här personen inte blev precis vad du hade hoppats. Du ger upp din ilska vid exakt rätt tillfälle. Ganska snart efter den här fantastiska vändningen i ditt liv, dyker en ny spännande möjlighet upp. Var beredd.

Klartext:
Offra den jkävla Rockern, han är inte värd mej. Rockweekend finns här för att visa mej att man har kul med rätt folk i rätt omgivning. Ta chansen! Tveka inte! Lev fullt ut!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du får riktigt j-a kul! =) Kram

    SvaraRadera
  2. Det är rätta takter det där =)

    Lev livet fullt ut. Ha skitskoj nu!!

    SvaraRadera
  3. Zinnie och Latja: Jag har gjort allt för att leva fullt ut. Jag har tagit tillvara på livet och fasen så skoj jag haft det =)

    SvaraRadera