söndag 29 november 2009

Jag håller vad jag lovar! Uppdatering av dejten!

Okej! Jag berättar väl då. Men inte om intervjun för där finns det inte mycket och säga. Och intervjun som skulle äga rum i fredags kommer istället att göras på tisdag. Jag berättar om dejten.

Dejten!?!? Ja, den varade väl tills nu tror jag. Eller i och för sig vi var ifrån varandra några timmar på fredagen. Jag vet inte vart jag ska börja så bäst är väl att börja berätta om den där ölen som det var meningen att vi skulle ta.

Vi träffades upp i stan och gick vidare till puben. Efter ett par öl dök två av hans vänner upp och joinade. Allt flöt på så bra. Vi hade så mycket att prata om och vi kom så bra överens. När puben stängde gick vi vidare till nästa pub. Eftersom varken han eller jag hade ätit något så blev vi väl lite på lyset. Jag följde med honom hem och blev kvar till klockan tre dagen efter.

Redan senare på fredagen träffades vi upp igen. Hemma hos en av hans kompisar. Vi drack lite och hade skoj. Det blev en sen kväll. Vi tog oss hem till mej vid halv fem och han spenderade natten hos mej. Han blev kvar hela gårdagen och han följde med mej till en av mina goda vänner. Vi hamnade på krogen och han spenderade natten hos mej igen.

Han åkte för några timmar sedan och jag tycker redan det känns konstigt att sitta hemma själv. Jag hoppas vi ses snart igen men jag törs inte hoppas för mycket för jag brukar ju kunna sabba allt.


Det som är så härligt med honom är att vi är så lika på många vis. Vi tycker lika i de stora frågorna i livet. Vi har lätt för att diskutera saker och jag känner att han stimulerar mej intellektuellt utan att vara tråkig. Vi lever som lågutbildade men är båda akademiker. Vi har sjukt olika bakgrund men har stor förståelse för varandra. Vi skrattar åt samma saker och tänker på samma vis. Vi får se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar