tisdag 8 december 2009

Ibland vet man, andra gånger har man ingen aning

Veckan går och vi har daglig kontakt. Träffade honom till och med en snabbis i fredags. Men! Det blev ingen puss. Jag blir liksom för blyg. Jag skulle bara överlämna en bok till honom som jag tyckte att han skulle läsa när han reste iväg. Han hade ju redan hunnit läsa ut bok ett som jag gav honom.

Ibland tror jag mej veta precis vart jag har honom. Andra gånger har jag ingen aning.
Ibland tror jag mej veta att jag är intresserad av honom. Andra gånger har jag ingen aning.
Ibland tror jag mej veta att vi är bra för varandra. Andra gånger har jag ingen aning.

Ibland tror jag det är bäst att inte tänka. Bara vara. Se vad som händer. Lev i nuet. Inte oroa sig för morgondagen.


På fredag kommer han förmodligen/kanske/preliminärt/eventuellt hem till mej för en tvättäkta dejt. Jag har till och med köpt en soffa... det känns lättare att mysa i en soffa än i en varsin fåtölj men det var inte enbart därför jag köpte den... ;-)

Mys har vi det i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Och myyyys kommer det att bli, hejja dig BALLA BALLA;)

    SvaraRadera
  2. E du helt säker på att det inte bara var därför du köpte en soffa?? Jag menar, det är väl klart som smör att man bara går o köper en soffa rakt upp-o-ner inför en date, precis som att köpa en ny klänning liksom....ha ha ha Nä jag skojar ju bara.

    Fasen va kul att det verkar flyta på för dig. E så glad när det går bra för dig och du mår bra.

    Ska vi ta en date på stan nästa vecka, du och jag?

    Massa puss på dig älskade fina vännen min

    SvaraRadera
  3. Delen "Ibland tror jag mig..." satte verkligen ord på var jag är just nu! Ett jobbigt ställe. Men som sagt - man kanske ska leva i nuet.

    SvaraRadera
  4. karin - riktigt mys blev det jue! Puss!
    Marleen - Haha, de var till stor del därför jag köpte soffan men inte bara därför, kunde ju inte motstå fyndet. Klart vi måste dejta i veckan =) Puss!
    Linnea - Jag tror vi måste fokusera mer på nu och inte så mycket på det som var eller det som blir. Vi får ta tillvara på stunden liksom =)

    SvaraRadera