onsdag 16 juni 2010

Det är rätt. Han är rätt.

Det är rätt...
..Annars skulle inte mitt hjärta skutta så när jag tror att det är han som sitter där på tunnelbanan, eller står där i kön på ICA-butiken. Jag ser honom överallt, eller jag ser i alla fall delar av honom i alla jag träffar nästan.

Det är rätt...
..Annars skulle jag inte stanna kvar hos någon som lämnade mej för att flytta flera hundra mil. Han är den som bor längst ifrån mej av alla jag känner och ändå känns det många gånger som om han är närmast.

Det är rätt...
..Annars skulle jag inte känna hans armar omkring mej varje gång jag ska sova. Jag kan till och med känna hans andedräkt i min nacke, höra hans andetag. Har jag riktigt mycket fantasi så kan jag känna hans fingrar fläta sig om mina.

Jag har aldrig mått så bra förut. Jag har aldrig mått så dåligt förut. Det finns ingen som skänkt mej så mycket glädje som han har. Det finns ingen som skänkt mej så mycket tårar som han har.

Jag undrar när han kommer hem för gott. Jag undrar om han kommer hem för gott *hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar